Hoeveel chocolade paaseitjes ga jij verstoppen?

Volgende week is het Pasen. Wat een gezelligheid. Samen ontbijten met het hele gezin, chocolade paaseitjes verstoppen in de tuin of in huis. Daarna langs opa en oma waar er natuurlijk ook het één en ander aan chocolade verstopt ligt en een heerlijke brunch klaar staat met allerlei zoetigheid. Het zijn heerlijke, vrolijke dagen met familie, maar is het gezond? Hieronder een klein overzicht met hoeveel kcal erin bepaalde paas-producten zitten. Niet schikken hoor.

Paas chocolade:

Kleine eitjes van ongeveer 7 gram per stuk:

Paaseitje met witte chocolade = 39 kcal.

Paaseitje met melkchocolade = 39 kcal.

Paaseitje met pure chocolade = 38 kcal.

Paaseitje gevuld met een zware vulling, praline = 31 kcal.

Grotere eitjes van ongeveer 50 gram:

Chocolade paasei met witte chocolade = 276 kcal.

Chocolade paasei met melkchocolade = 276 kcal.

Chocolade paasei met pure chocolade = 272 kcal.

Chocolade paasei gevuld met praline = 222 kcal.

Chocolade paasfiguren:

Middelgroot paasfiguur van melkchocolade (150 gram) = 830 kcal.

Groot paasfiguur van melkchocolade (200 gram) = 1106 kcal.

Overige paasproducten:

1 snee (35 gram) van een paasstol = 120 kcal.

Croissant = 160 kcal.

Wit pistoletje (50 gram) = 130 kcal.

Glas (150 ml) jus d’orange: 60 kcal.

Gebakken ei = 110 kcal.

Gekookt ei = 64 kcal.

Op deze dagen kan het zo zijn dat jouw kind en misschien jijzelf ook teveel kcal binnen krijgt door al die lekkere chocolade paaseitjes. Het is lastig maar probeer dit echt zoveel mogelijk te beperken en probeer daarnaast gewoon te ontbijten/brunchen/lunchen zoals altijd, maar steek het bijvoorbeeld in een ander jasje en eet niet teveel. Je kan bijvoorbeeld leuke figuurtjes maken van brood, groente en fruit. Wees creatief en het is net zo gezellig! Op naar gezonde paasdagen.

Wij slaan Pasen dit jaar over in Nederland. Fijne paasdagen vanuit Kaapverdië (zonder paaseitjes ;-)).

Laat een reactie achter